Väntedag!

En full fart dag med väntan, men det blev inte så lång väntan som vi trodde innan!

Jag började med hästjobb. Tog Chokladen i töm, red Zayats som kändes harmonisk och fin. Red Lemonaden som jag jobbar vidare med balansen i traven, och sist red jag Clarinett. Clarinett blev rädd för Doris och gjorde en tvärvändning som varken jag eller sadeln hängde med i, men jag lyckades sitta kvar! Finns bild på hur sadeln låg efter, eftersom Clarinett har ändrat rygglinjen mycket nu sen sista behandlingen så är sadeln lite bred och jag har satt på en padd, det gör att sadeln glider lättare. Lite för lätt kan jag tycka!

Sen gjorde jag i ordning hagen där Lindas nya häst ska gå innan det blev middag. Efter middagen åkte jag till ponnyfamiljen längst bort i byn. Vi har börjat på med inridningen av welsh mountainhingsten jag visade i våras. Han är tömkörd och även sutten och lite skrittad på. I dag gjorde vi uppsittningsövningar, hängde lite och så red tjejen lite när jag ledde, många halter och igångsättningar. Gick bra och han är nog snart inriden!

Precis när jag skulle tömköra deras nya ponny för första gången så skickade Linda att hästen skulle komma om 40 minuter. Vi hade trott sen kväll så var väl inte riktigt beredda så tidigt. Men jag tömkörde ponnyn lite, den är bara 3 år, lite riden men inte tömkörd. I dag bara grunder som att följa tömmen och gå framför. Sen gick det fort hem!

Jag, Nisse och Linda väntade in lastbilen och Iowa! Det är en treårig valack, inte gjort något med men verkar snäll! Han verkar verkligen vara trevlig och fin så det kommer bli superbra. Även om vi inte riktigt hade räknat med att han skulle komma så tidigt på kvällen så var det bra, han hann gå i hagen en stund och både röra på sig och känna sig lite hemma. Jag åkte till Bob, för Bob väntar lite allvar till veckan så jag testade att det fortfarande gick sätta på grimman, det gick även om den var alldeles för lite nu! Borstade honom och kollade hovar, han är fortfarande lika lugn och social.

Tillbaka till gården och gjorde i ordning Forzett. När Linda kom tillbaka efter att ha ätit, hon åkte direkt från jobbet innan, så hjälpte hon mig att hänga på Forzett lite. Känns som att polletten äntligen börjar ramla på plats, kanske hinner jag rida in henne innan Linda har ridit in sin? Sen tog vi in Wasabi och Iowa så de får sova inne i natt.

Kvällen avslutades med fika, och glasstårta. Givetvis måste vi fira att Linda köpt häst!

Chokladen i töm! 

Zayats efter avsittning vid stallet! 

Lemonaden på banan. Jag tycker att hon ör så fin i utrustning, i dag dessutom välmatchat även om hon har leriga fötter! 

Doris är givetvis med! 

Så här såg sadeln ut efter Clarinett kastat sig, att jag satt kvar! 

När jag skulle sitta upp igen satt Doris på pallen, hon förstod varken att hon hade skrämt hästen eller var i vägen när jag skulle sitta upp. 

Och så Iowa, vad ska han kallas för? 

Bra med gräs i hagen, även om han även har en bal i hagen! 



Kommentarer
Postat av: Katriina

Han kan kallas Owe 🙃

Svar: Jag ska hälsa Linda det! 😃 Han var lika cool och trevlig nu på morgonen, jag tror att hon hittat en pärla! 😍
Pernilla Engström

2023-09-29 @ 07:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0