Sommarväder väntar!

Gårdagen började med regn, men ska man tro prognosen nu så ska det vara uppehåll och sommarväder en vecka!

Blev en lugn morgon igår med tanke på regnet. Sen satte jag upp en hage mellan ridbanan och de andra hagarna, mycket gräs där nu! Grå var först ut av hästarna, tömkörde en liten sväng men hon var lite stökig. Balanstrav, kort galopp och bakutar ingår inte i våran igångsättning!

Sen testade jag sadlar på Wasabi, la på tre men en kändes lovande. Dock tyckte jag sen när jag satt upp i den att den tippade fram och klämde, så red bara två varv. Men efter testade jag att lägga en padd under och då såg det bättre ut så ska prova att rida i den en gång till innan jag ger upp den. Såklart kan jag ändå inte låta bli att titta på sadlar, men hoppas verkligen att jag inte ska behöva köpa en till Wasabi nu!

Sedan red jag Clarinett lite i skogen och några teavvaev på banan. När jag var klar med henne fanns det lagom med tid för en snabb longering så Forzett fick gå lite i lina innan jag släppte henne och Zayats i den nya hagen. Sen gjorde jag pizza till middag och i väg på lektioner, tömkörning och lite sadelprovning.

Nu ny dag, hoppas som vanligt på att hinna med en massa men vi får väl se hur mycket det blir!

Jag var inte så sugen på att rida Zayats igår, nyrullad i blöt lera! 

Taggad Grå! 

Wasabi provar sadel

Utan padd

Med padd, så nyfiken på att testa det nu. Men lär väl inte bli i dag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0