Roadtrip!

Vilken roadtrip vi varit på i dag! Sjukt trött nu och i morgon väntar mer bilåkande!

Upp i morse och red Clarinett. Testar lite nytt nu så longerade först med mycket galopp och red sen. Hon verkligen lyfte upp ryggen och kändes helt annorlunda att rida än vanligt, väldigt rörig också. Kändes bra att trava runt fyrkanten men så fort jag gjorde något, som en volt eller skänkelvikning så tappade vi känslan efter. Galopperade inget uppsuttet i dag, vi måste båda vänja oss vid den nya arbetsformen och jag vill inte börja pressa och tjata galopp nu. Eftersom vi båda har spänningar kring galoppen så ska jag ett tag bara jobba galopp i lina, töm och uppsuttet ett tag nu. Så vi får lite omtag med galoppen och inte tar med frustrationen in i den nu när vi ändrar så mycket.

Sen hade jag några träningar, ett gäng ponnyryttare där några red digital pay and jump. Intensivt som vanligt med ponnyryttare och hoppning men gick bra för alla! Inklusive den tjejen som ramlade av på väg till banan när ponnyn skakade på sig lite oförberett! Hon hoppade sedan utan problem i sina nya ridkläder, hon fyllde nämligen år och hade fått nya i present! Träningarna avslutades med lite sadelprovning, känns som att alla letar sadel nu inklusive jag själv! Att det ska vara så svårt! 

Efter träningarna var det snabba bud att fixa varma mackor och byta om för sedan åkte jag och Linda på road trip! Vi åkte till Sandviken och tittade på en treåring som förhoppningsvis blir Lindas nya kompis! En trevlig men väldigt grön häst, den ska besiktas i veckan så det blir väldigt spännande!

Vi åt pizza där och nu har vi typ fem mil kvar. Det är mörkt och regnar så inte roligaste vädret att köra i så har tagit tid men Nisse har kollat hästarna. I morgon så är det ponnytävling som gäller så tidig morgon och lång dag då med!

Trött Clarinett efter dagens pass! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0