Hästarna hemma!

I vanlig ordning inte hunnit akkt jag vill i dag, men jag har fått hem hästarna i alla fall! Nu är alla hemma utom Bob!

Fint sommarväder i dag. Jag gick först runt hagen där stona skulle gå, även om det bara är en dryg månad sedan det gick hästar där sist så fanns det mycket att göra på staketet. Sen tog jag upp Clarinett och tömkörde henne i hagen, hon har ju fortfarande tappsko. När hon var klar kom Linda och vi ledde upp resten av stona innan vi drog på nästa utmaning.

På med transporten och ner till betet, packade alla grejer och sen hästarna till transporten. Forzett har inte åkt jättemycket transport, sist var när hon åkte hit för mer än ett år sedan, och Zayats är inte van vid den här typen av transport. Forzett gick rakt in och stod sen lugnt och väntade, guldstjärna till henne! Zayats behövde lite mer övertalning men kom in hon med! Skönt att ha dom hemma igen!

Sedan red vi en sväng med Chokladen och Juliette, Chokladen är som ett sömnpiller i skritten men sen när vi travar är hon pigg och springer om Juliette! Avslutade med att rida Wasabi lite på banan. Hon är ju bara sutten på typ tre gånger i sommar och jag insåg när jag red nu att sadeln inte passar längre. Ser fortfarande bra ut från sidan men blir för trång vid manken. Så bara att testa sadlar på henne till veckan!

Sen middag och efter det i väg och firade en 60 åring! Mörkt när jag nattade hästarna, dags att få igång alla lampor nu, glad över pannlampan! Men vi är utan vatten igen!!! 

Clarinett i dag! 

Lemonaden och Chokladen i hagen hemma! 

Clarinett och Grå! 

Vägen där vi red med Chokladen var helt sönderskuren på ett ställe! 

Wasabi efter ridningen! 

Bob blir kvar på betet några veckor till! 

Fixar och Bob! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0