Bittes äppelpaj!

Alltså prognosen hade ju lovat en vecka utan regn, och ganska varmt, jag var hoppfull på att det skulle torka upp lite. Men den där veckan verkar bara bli någon dag, det verkar bli finväder på tisdag och thats it!

Men fint i dag även om det kom en skur på morgonen, den fanns inte i någon prognos. Jag var i stallet på morgonen och tog Clarinett i töm och red Chokladen i skogen. På väg ner från skogen är det en ganska brant nerförsbacke, Chokladen kan vara spänd och stökig där, i dag lite spänd redan innan så jag var lite beredd. I backen åkte sadeln längre och längre fram på halsen, inte bra på en känslig häst men det gick bra nästan hela backen. Men sen hände något, vet inte om hon halkade till eller något, och hon började tvånga och bocka, i nedförsbacken. Jag fick stopp på henne och bestämde mig snabbt för att hoppa av, men stigen är smal och det är mycket buskar och grenar så inte helt lätt att ta sig av. Precis när jag börjar hoppa av skjuter hon upp ryggen igen, och min smidiga avsittning blir klumpig och jag landar på rumpan mitt bland alla grenar. Chokladen märker att hon tappat sin ryttare och börjar gå ner på gården. Fick fånga henne vid Forzett och Zayats, tog upp henne på banan. Sadlade om, satt upp och red ber till stallet, skulle bara kolla att det gick bra. Känsliga hästar, och klumpiga ryttare, då blir det så här i bland! Lyckades sträcka en muskel jag inte visste fanns! 

På jobbet sen, gjort utbildningar på datorn om penningtvätt och spelmissbruk. Sen direkt vidare på ett par lektioner. Hemma igen möttes jag och Linda upp i stallet och vi rullade ut en bal till stona. Sen gjorde jag äppelpaj med vaniljglass. Gjorde "Bittes äppelpaj" i stället för den jag brukar. Den är lite mer stök med men passar bra till glass. Googla Bittes äppelpaj och testa! 

Trött Clarinett i solen efter sitt tömjobb! 

Från Chokladens skogstur, innan nerförsbacken! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0