Uppladdat!

Även om bilen inte laddar så har hästarna verkligen laddat upp ordentligt under kylan!

Det har varit rejält taggade hästar i dag, det jag skrev igår om att det kommer ta några dagar att rasta av dom känns nu som att det kommer ta hela veckan!

Började med att mocka en av lösdrifterna. Sen tog jag Grå och Wasabi i töm. Grå höll sig hyfsat på marken och hehe hoppas jag på att kunna rida i morgon. Wasabi började bocka och stora redan på väg upp till banan, för hennes del blir det ett pass till i töm innan jag rider. 

Sedan red jag Chokladen och Lemonaden. Chokladen var ovanligt taggad, hon försökte bocka flera gånger och det är inte likt henne. Hon försökte även lägga sig en gång men det är mer likt henne, hon har lagt sig i snön några gånger med mig, men i dag var jag snabbare och hann avstyra det. Lemonaden var pigg och lite spänd men blev inget annat i alla fall.

Sen middag och i väg på en träning. Varit lite dåligt med träningar nu när det både varit kallt och med bilen som tjafsar. Men i dag var jag hos två systrar, de bodde inom rimlig resväg och jag kunde ladda bilen på plats. Skönt att kunna ha lite träning, de pengarna behövs också.

Tillbaka från träningen så hjälpte jag Linda att longera Iowa och så hängde hon lite på honom, och sen som avslutning longerade jag Forzett. Vi skulle ju komma igång förra veckan men då kom kylan, nytt försök nu i stället.

I morgon kan det eventuellt bli plusgrader, känns bakvänt när vi hade -20 igår!

Grå! 

Wasabi! 

En bild till på henne! 

Chokladen fick avsluta med att skritta ett varv runt spåret bredvid banan

Lemonaden, Grå och Juliette ville alla äta ur samma balja! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0