Snart jul!

4 veckor kvar till jul! Det går fort, och det är ju tur för den här tiden är rätt tung. Men bättre i år med all snö, misstänker dock att det kan komma en dipp i januari eller februari i stället.

Första ut i dag var Lillebror dom jag longerade på banan, vi ska nog bli kompisar! Sen en snabbsväng till Nisse för att träffa en praktikant dom ska vara delvis hos mig (och delvis hos Nisse) om någon vecka. Tillbaka till stallet och tog Wasabi i töm.

Sen träffades jag och Linda på byn samlingslokal där det var julmys i dag. De serverade gröt med skinkmacka, hade julmusik och tomte. Jag åt gröt och vi surrade lite innan vi åkte till stallet och red. Blev snöpulsning för Clarinett och Juliette i dag med men en annan väg. Sen avslutade vi med att tömköra Iowa som verkligen är superduktig.

Middag och nästa sväng i stallet så red jag Grå. Hade egentligen tänkt tömköra en häst till men orken tröt. Men det är ju faktiskt november, man kan inte orka allt den här tiden på året!

Lillebror på väg ner från banan! 

Wasabi! 

Från turen med Clarinett, så fint med all snö! 

Och Grå i kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0