November!

Känns som att jag kommer överleva november i år med, en tredjedel har ju snart redan gått, och snön ligger kvar vilket gör det lite lättare!

Igår morse tog jag Emina och Wasabi i töm. Ganska lugna pass för båda, banan var lite knögglig men kommer bli bra när vi trampat ihop lite mer och det kommer (förhoppningsvis) mer snö i helgen. Efter jobbet så red jag Lemonaden. Nästan fyra veckor sedan jag satt på henne sist, hon brukar vara spänd när det blivit riduppehåll men det gick ganska bra igpr, kybde även trava lite. Ett par gånger till så är vi igång igen!

Emina! 
Wasabi! 

Medan jag tömkörde Wasabi kom Doris och hoppade upp i famnen. Hon tyckte nog inte att jag gjorde något vettigt utan hade tid för henne! 

Inte så bra bild men jag ville dokumentera hur Lemonaden ställde upp sig efter longering en, innan ridningen. Man vill gärna att hästarna ställer upp sig i fyrkant, jämnt med benen, efter de jobbat (ja helst hela tiden). 

Lemonaden efter ridningen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0