Mycket snö!!!

Jäklar vad snö det är! Vackert, roligt men också väldigt tungjobbat!

Förutom att jag började dagen med att ta rätt på Nisses ston och sen med lite snöskottning, red jag först Chokladen. Väldigt lättsamt och kravlöst trampade vi upp banan lite. Sen longerade jag Wasabi innan Linda kom och vi red ut och snöpulsade Clarinett och Juliette. Efter turen så fick Iowa testa tömkörning! Gick ganska bra och han började förstå vad det gick ut på.

Sedan upp på byn en sväng, tankade bilen och handlade lite. Snabblagad mat eftersom jag var ensam, och sen bokföring. Tog en paus och åkte till stallet igen. Red Emina, samma gör henne, lättare jobb i snön. Och tömlkörde Paris! Avslutade kvällen med att göra mimsapporten, skönt att den gjord. 

Nu håller jag på att somna i skrivandet så nu ger jag upp för i kväll!

Bobs snömule!..

Doris hade det jobbigt i snön!

Chokladen på väg upp till banan

Doris och Chokladen! 

Wasabi i snön på banan! 
Clarinett på sin tur! 

Paris sist ut! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0