Erfarenheter!

Idag har jag faktiskt hunnit en hel del! Fyra hästar ridna och en longerad här hemma, och fyra tömkörda hemma hos kunder. Är verkligen en ynnest att få jobba med så många olika hästar, det är både roligt och ger mycket erfarenhet. Och det är ju verkligen olika hästar också, bara i dag har jag jobbat hästar av raserna: basjkir, arab, halvblod (2 st), ridponny, welsh mountain (2 st), kallblodstravare och varmblodstravare!

Började dagen med att förbereda för att byta hage på Bob och Iowa. Så satte upp saltstenar, fyllde vatten, öppnade bal, dessutom mockade jag en av lösdrifterna, sen ledde jag dit Bob och Iowa. De verkar nöjda med sin nya hage, den har lite mer pyssel i form av träd och buskar vilket passar dom som är lite pillriga! 

Red först Zayats, red runt träd och ute i snön, och sen Emina, Clarinett och Chokladen på banan. Sedan kyckling och ris till middag innan jag åkte och tömkörde fyra hästar i två olika stall. Tillbaka i stallet så longerade jag Paris över bommar och litet hinder. 

Nu är jag så trött att jag lyckades somna och radera en massa som jag skrivit så det är nog dags att sova!. 
Iowa i nya hagen! 

Bob! 

Mer Bob! 

Lösdriften måste kollas! 

Iowa och Bob! 

Bob når precis upp och titta över boxdörren till lösdriften! 

Zayats styr runt träd! 

Emina! 

Clarinett efter ridning! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0