Kristhimmelsfärdsdag!

Lång dag igår, som vanligt!

Uppe tidigt och fixade hästarna, sen i väg några mil för att möta upp en tjej med ponny och pojkvän som skulle på tävling! Jag skjutsade de till tävlingen, dessutom kom två ekipage till dit som jag hjälpte med bangång och stöd. Blev en väldigt intensiv förmiddag i blåsten, med blandade resultat men alla med mer rutin och erfarenhet till nästa gång!

När jag kom hem på eftermiddagen så gjorde jag mat, Linda kom förbi och drack kaffe och sen stallet. Förutom att rida så tog jag tag i projektet att få loss reservdäcket på den bil som står hemma, det däcket behöver jag nu. Visade sig inte vara alltför lätt men efter att fått hjälp av tre olika på olika sätt så var det löst!

Red Lemonaden lite på banan och red ut Clarinett, blev en riktigt härlig tur med Clarinett som vsr avspänd och inget bys eller tjafs! När hästarna var nattade fick jag hjälp med att byta bakdäcken av Paulas son och sen blev det lite kaffe där. Nu ny dag och i dag ska jag försöka ta det lite lugnt och mest fixa med hästarna!

Enda bilden från tävlingen igår, Musse öron ser så lustigta ut i den där huvan! 

Lemonaden! 

Självklart kom Doris och mötte mig och Clarinett när vi kom hem från ridturen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0