Blåst och mygg!

Så less på blåsten men vi slipper ju insekterna i alla fall!

Igår började jag nere på betet, tog Lemonaden och Chokladen i töm, och red ut med Clarinett. Sen upp på gården och red Zayats, tänkte hoppa lite men blev väldigt förvånad när jag kom upp på ridbanan och det inte fanns ett enda hinder framme! Då slog det mig att vi bar ju bort allt efter löshoppningen för att jag skulle sladda banan. Dåligt minne jag har! Så vi red dressyr i stället, passade på att göra sånt som är svårt med mycket material framme, som att rida serpentiner. Och så börjar vi kunna fatta galopp på banan igen, fattningarna låste sig för henne för någon vecka sedan men nu har det börja släppa igen. Sen longerade jag Cherry med sadel, hon är väldigt cool! 

Nisse ringde på eftermiddagen och hade hittat en jättebillig bil till salu. Vi räknade ut att vi skulle hinna åka ner till den innan mina lektioner. Så när jag var klar i stallet så hade han maten klar, vi åt på en kvart och sen åkte vi. Blev i slutänden såklart stressigt i alla fall, speciellt som vi körde fel då gpsen tyckte att vi skulle ta en gångväg och köra rakt över järnvägen. Men Nisse blev med bil och jag var bara 10 minuter sen till första lektionen, innan kvällen var klar var jag i fas! 

Även i dag blåser det, och regnar och är kallt. Ser ut att vara sånt här väder ett tag nu. Kvällen igår var vindstilla och fin, men då i stället en massa mygg. Man är ju aldrig nöjd, jag kanske ska vara glad att det är jämtlänskt sommarväder för jag slipper myggen? 

Uppdaterade skötselplatsen nere vid betet något igår, Lemonaden ser nöjd ut här men kastade sig senare. 

Här är hon i jobb! 



Efter jobb! 

Chokladen! 

Clarinett i skogen! 

Cherry med sadel! 

Såklart kommer Doris springandes när matte börjar kvälldfodra, det gäller att vara med när det händer något! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0