Vårväder!

Typiskt vårväder i dag. Ganska soligt och fint på förmiddagen men det övergick i blåst och moln, men plusgrader, och sen snö. För mig är typiskt vårväder molnigt och blåst, ganska grått och trist väder, och om ytligt väder även om man skulle önska att våren var sol och blå himmel, som vårvintern då.

Tog ett tag att komma igång i morse, batteriet skulle bytas på bilen och det satt ju givetvis fast. Men sen började jag med Wasabi, som såklart hade drullat bort en sko och på det andra frambenet slagit upp ett sår och en liten svullnad. Så hon fick gå ett väldigt lugnt ridpass med mest skritt, inte halt och svullnaden blev bättre. Sen red jag Chokladen upp i skogen, jag tror att hon ska få ett par veckors vila nu. Hon brukar behöva någon vecka vila på våren vid fällning och brunsttider så det kan nog vara dags nu, hon har ju gått hela vintern utan hovbölder eller skador (peppar, peppar). Känns som att det kan vara dags då hon upplevs lite rastlös och kanske inte stökig men med dåligt tålamod just nu. Kan bli bättre av ett brejk, och jag har ju att rida på ändå... 

Så kom Linda och i dag var det Movie och Juliettes tur att komma ut på grusvägen, och i dag var vägen ännu mer framtinad! Juliette var taggad och tittig medan Movie var lugn och utan frustration, precis som det ska vara då! Juliette är ju lite äldre och kan gott vara lite taggad, men det är skönt att Movie hittar mer lugn och avspänd het ju längre vi kommer i igångsättningen. Sen var det träning för Linda med Bea och ett ponnyekipage, de hoppade lite lätt, och ponnytjejen red även med sin andra ponny efter.

Jag gjorde pizza till middag och Linda åt hos oss. Sen gjorde jag kvällsrundan i stallet, och red lite på Lemonaden. Så roligt att komma igång med henne men också många knutar att lösa då hon ju blir så spänd när man rider. Det är ju så synd för det är verkligen gulligaste hästen annars. 

Känns som att det är mycket jag inte hunnit i helgen med hästarna, men det tar jag igen på tisdag! Det är ganska mycket nästa vecka utom på tisdag så nu har jag i stället planerat in en massa hästar då! Vi får väl se hur det går med det...

Wasabi med tygeln i munnen... Hon reds medan det fortfarande var sol! 

Chokladen uppe i skogen, kommer dröja ett tag än innan det är bart där! 

Movie och Juliette på tur! 

Glada öron på Movie! 

Lemonaden i mörkret på kvällen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0