Snöblask!

Vinter i morse, vår på dagen och så vinter nu i kväll igen!

Motivationen var i botten i morse när det vräkte ner snö, visst gillar jag snö men jag börjar känna mig nöjd nu. Tömkörde i alla fall Cizmet som fick träna på halter och stopp, men även trav på volt. Och så red jag Zayats på slingan. Sen ombyte och i väg på Hammarn för mammografi. Kanske inte så kul men sånt som ska göras. 

Nisse åkte med mig och på vägen tillbaka hämtade vi upp en rem till hans bil och sen bjöd han på lunch. Vi har ett jättebra lunchställe med rejäl buffe och flera rätter. Givetvis blev jag tokmätt och var inte så sugen att åka till stallet direkt sen. Så i stället bakade jag sockerkaka för att kunna bjuda hovslagaren på i morgon.

När sockerkakorna var klara så red jag Clarinett på slingan, tyvärr hann jag ingen mer häst men just då gjorde det inget för då regnade det! Sen laddade jag om med lite kaffe och sockerkaka innan jag åkte i väg för några lektioner i blötsnö och styltväder. Nu är hästarna nattade och jag försöker ladda för hovslagardag i morgon!

Cizmet blöt av snön i morse! 

Zayats på slingan på förmiddagen, då snö! 

Clarinett på slingan sen på eftermiddagen, då regn i stället! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0