Hopphelg!

Söndag och Ica-jobb, såklart jättefint väder när jag har jobbhelg. Kom ihåg vilket blåsväder det var förra helgen när jag var ledig!

Kyligt i morse men jag tog Wasabi i töm och red Chokladen på slingan. Härligt att kunna komma ut och få lite solenergi innan jobbet! Nu var det ganska lugn dag på Ica ändå.

När jag kom hem så kom Linda förbi och åt middag, hon hade varit på Pay and jump med Bea så hon hade lite att rapportera! Efter maten så tömkörde jag Paulas häst, blev en ganska spännande tömkörning då det var huliganer i publiken! Publiken bestod av en russhingst och islänningen som jag ridit, de ville nog vara med för de tog sig ut ur hagen medan vi höll på! De ville nog ha bättre platser för de ställde sig alldeles mot den hagen vi var i. Nisse fick göra en utryckning och fånga in dom men som tur var så gick det ändå ganska bra att tömköra.

Sen till stallet och red Grå. Hon har jobbat lite för lite nu och var väldigt spänd. Blev rädd för något nästan direkt när jag suttit upp och försökte dra, sen satt spänningen i en bra stund och inte blev det bättre av att hennes kompis Lemonaden först försökte döda sin höbal och sen härjade runt. Hon är verkligen expert på att få igång allla hästar! Grå slappnade av till slut i alla fall.

Dajmen har varit på tävling i dag med sin ägare, de hoppade 80 cm och 90 cm, en rivning i första klassen och felfri i nästa! Och även Linda var felfri på Pay and jumpen, och ponnyekipaget Linda åkte med var också felfria i en av britterna. Så tillsammans med alla fina framgångar och britter igår för mina elever så har det ju varit en riktigt bra hopphelg!

Chokladen på slingan! 

Duktig Dajm! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0