Fortsatt blåst och halka!

Jag tror att det varit skitväder varenda helg jag varit ledig i år. Antingen rejält kallt eller blåst. Igår blåst såklart, lite bättre än i fredags men rejäl blåst och is överallt!

Jag började gårdagen med att tömköra Paulas häst hos Nisse. Sen fortsatte jag hemma först med att mocka och spåna två lösdrifter, sanda lite och laga ett stängsel som blåsten hade förstört. Sen fick Cizmet och Zayats gå i töm. Bara att ta sig till banan är träning, gäller att gå precis där jag vill och dessutom delvis på nya vägar än vi brukar. Men banan är ganska bra och vi tog oss dit och därifrån. Cizmet har börjat förstå tömkörningen och nästa gång kan vi nog ha vanlig tömsättning. 

Sen red jag Clarinett, hon har ju skor och brodd så inga konstigheter. Efter henne packade jag in grejer i bilen och körde upp till stonas hage, därifrån kan jag ta mig direkt till banan och in på den bakvägen. Så red både Grå och Chokladen, Grå har skor fram men var ändå ner spänd över underlaget än Chokladen som är barfota. Med Chokladen kunde jag jobba galoppen, i alla fall på två-tredjedelar av banan, vilket faktiskt är jättebra med tanke på hur vädret varit!

Nöjd över att ha kunnat jobba hästarna så pass bra och så pass många hästar med tanke på väder och förutsättningar. Sen blev det middag, nattning av hästarna och sen en film. Blir spännande i dag med lite pudersnö på isen, men hoppas på att kunna rida och jobba hästarna i dag med. Laddar upp med Vasaloppet!

Bob och hans tanter! 

Cizmet blir trött fort, inget konstigt för en ung häst, och hon är väldigt tydlig med när hon är nöjd för då börjar hon gäspa! 


Gullig! 

Bilen lastad med hästgrejer och Doris! Jobbigt att inte kunna ta ner hästarna till stallet men man får vara glad att kunna rida i alla fall! 

Chokladen innan avsittning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0