Bra riddag!

Haft en bra riddag, trots, bitvis lite tråkigt väder med blåst.

Mockade först en lösdrift och sen började jag rida. Först ut Wasabi som inte inledde så bra. Redan innan jag tog in henne då härjade hon i hagen, sen var hon lite spänd att göra i ordning och ganska stökig att leda upp till banan. Longerade lite och hon var ändå ganska lugn, så satt upp och precis då börjar Movie och Forzett busa i hagen, även om det är en bit från banan så tog de all Wasabis uppmärksamhet. Hon blev helt uppslukad och märkte inte av mig.. Så satt av, gick ett par varv runt pallen och satt upp igen, då hade hon släppt dom men var lite spänd, och vi var helt oense om styrning och uppgift. Just då var jag uppgiven och funderade över om jag skulle kunna trava i dag, men innan vi vsr klara så inte bara travade vi flera varv utan travade även över bommar och det vet jag inte ens om vi gjort innan! Tyvärr höll jag på lite för länge för hon blev trött och låste sig lite, men jag är väldigt nöjd med hur vi kunde vända passet!

Sen red jag Lemonaden och i dag kom vi igång med traven också, känns som att det kommer gå bra med igångsättningen och det är roligt att rida henne igen. Efter det så red jag Movie på slingan och hon han visa upp alla olika humör på det passet! Avslutade hemma med att ta Grå i töm, hon har haft en vecka vila och fick komma igång i töm.

Till Nisses stall och tömkörde islänningen, han har vilat nästan fyra veckor efter vaccination, isgata och tidsbrist från mig. Jag fick kämpa ganska hårt med honom i dag så det märktes att han hade vilat, blir några gånger till i töm innan jag rider igen!

Middag och jag blev så sötsugen efter maten så jag bakade en kladdig kladdkaka innan jag och Linda träffades i stallet. Vi red ut med Bea och Clarinett i mörkret en sväng, ska bli så skönt nästa vecka att kunna rida i ljuset på kvällen!

Sen nattning av hästarna och nu laddning inför morgondagen som också blir intensiv, men med helt annat upplägg!

Wasabi efter ridning!

Och Lemonaden! 

Movie på slingan! 

Så här kan det gå om man försöker dra i väg! Då hamnar man ute i snön, och det är ju inte så lätt när man har korta ben. Islänningen testade gränserna i dag, det är hans stil att ifrågasätta allt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0