Blåsigt och glatt!

Fortsatt blåsväder, och glatt värre med is överallt!

Jag brukar inte jobba någon häst innan jobbet när jag börjar 8.00 men nu visade prognosen att det skulle vara lugnt med blåst på morgonen och sen på dagen stormstyrka i vindbyarna så bestämde mig för att ställa väckaren lite tidigare. Och prognosen hade rätt! Nästan vindstilla när jag tömkörde Movie i morse! Lika fin som hon var igår lika tramsig var hon i dag och tittade på varenda löv dom tinat fram! Men vi tömkörde runt på gården och på det upptrampade spåret bredvid banan, utan alltför mycket hopp och lek så det får vara bra nog.

Sen jobbet där det var stressigt och rörigt, hemma igen hjälpte jag Nisse igång med bilen som var strömlösa innan jag åkte till stallet. Där gjorde jag inget annat än att longera Wasabi lite i blåsten. Nu i kväll blåser det fortfarande ordentligt och jag har dessutom dragit på mig nackont, men förhoppningsvis är det bättre både med det och blåst i morgon!

Movie på spåret 

Och nere vid hagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0