Bitigt!

Ännu en dag med fantastiskt väder men i morse var det bitigt med -20 grader!

Så blev en ganska lugn morgon medan jag väntade in mildare temperatur, sen mockade jag och spånade två lösdrifter innan jag tog Movie och Cizmet i töm. Movie hade skrittdag och vi började på banan med att skritta över bommar och sedan en sväng på vägen. Cizmet fick trimma styrning men även trava över bommar för första gången i töm. Hon har ju gått väldigt bra med ryttare nu så jag tyckte det var dags att göra något annat i dag.

Sen red jag Zayats som fick trampa upp runt träden i skogskanten och sen trav och galopp på spåret. Avslutade hemma med att rida dressyr med Clarinett. Sen till Nisses stall och islänningen. Var ju ett tag sedan jag satt på honom sist, då var han dessutom spänd, så i dag fick han först jobba i töm i snön och sen satt jag upp och red lite bredvid stallet. Det gick jättebra så nu kan vi fortsätta framåt. 

Sen mat och i väg för ett helt gäng uppdrag, både lektioner, en tömkörning och lite provning av sadlar. Blev sent innan hästarna var nattade och nu är det bara att ladda för Ica i morgon!

Bob var väldigt trött på förmiddagen! 

Fortfarande mycket snö kvar! Movie på promenad! 

När jag hade tagit Movie så hade Bob vaknat igen! 

Cizmet parkerad i backen vid stallet! 

Zayats på spåret! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0