Onsdag!

Igår kändes det som att sommaren är på gång igen! Men i dag blåser det igen...

Igår morse tog jag Lemonaden i töm och red Chokladen nere vid betet. Sen till jobbet och efter jobb och middag fortsatte jag i stallet. Då satt jag upp på Cizmet igen. Var någon vecka sedan sist, hon fick en vecka vila efter att jag red sist eftersom det då var första gången hon skrittade avspänt och villigt med mig sedan jag åkte av. Efter vilan var hon lite småstökig och skulle testa alla gränser i några dagar, typiskt tonåring, och sen har det ju blåst och hon har brunstat rejält. Men igår vindstilla och varmt, alla gudar på rätt sida och det gick lika bra att sitta upp och skritta på henne som förra gången!

Jag longerade även Cherry, hon fick ha stigbyglarna nere för första gången men det brydde hon sig inte om. Sen nattning av hästarna och så hann jag sortera lite papper åt Nisse också. Nu ny dag och jag har sjukt mycket att göra! Men är givetvis lite snorig och hostig, hoppas att det går över...

Lemonaden!

Cherry, ser så vuxen ut med sadel! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0