Nationaldagen!

Sveriges nationaldag, nordsvenska hästensdag och Bobs födelsedag! Många anledningar till att fira i dag men jag har mest bara stängslat! Känns som att jag inte fått något gjort i dag, men i kroppen känns det som att jag gjort något...

Började stängslandet med att utöka Wasabis hage på gården så nu borde hon klara sig utan hö tills hon flyttar ner till betet och de andra hästarna. Sen fortsatte jag med att gå runt hagen som är nedanför Paula, den hagen har jag lånat ut några veckor i sommar men innan dess är planen att Clarinett och Chokladen ska gå där några dagar i slutet av veckan. Efter den var klar så gjorde jag klart den hagen som unghingstarna ska gå i, den har jag ju hållt på med några dagar men nu är den klar!

Matpaus, som först inleddes med att Nisse hade besök så då blev det ju givetvis en stund i fölhagen. Sen när vi ätit kom ett par kraftiga regnskurar som jag väntade ut innan jag började med hästjobbet. Jag longerade Wasabi som var lugnare i dag. Tog Zayats i töm, hon kändes lite off när jag red sist så hon har fått några dagar ledigt. Både hon och Cizmet är galet brunstiga så jag tror att det är det som ställer till det, hon var i alla fall som vanligt i jobbet i dag. Jag tömkörde även Cherry, efter att jag hade tömkört lite i båda varv med innertömmen direkt i bettet så satte jag vanlig tömsättning. Hon har verkligen fattat tömkörningen så lätt och snabbt, har nog aldrig tömkört en grön unghäst som förstått tömkörningen så fort!

Sedan ner till betet och red ut Clarinett, galopp jobb i backarna och Clarinett var inte jättetaggad på det. Konditionen är sådär och målet är att efter sommaren ska hon galoppera lätt och av sig själv uppför backarna!

Började regna när vi red, jag har bett om regn så kan ju inte klaga. Nu hoppas jag på mycket gräs och bete när värmen kommer. Jag började lite i kväll med att gå igenom nästa beteshage också, och visst är det gräs men det är inte så mycket så vore bra med mer tillväxt helst innan helgen!

Nattade hästarna och sen blev det glass till kvällsfika och lite pappersjobb åt Nisse. I morgon väntar Ica och jag tycker egentligen inte att jag har tid med det. Har massor kvar att göra!

Bob började födelsedagen med att få frukosten på ryggen, s går det när man inte flyttar på sig. Men han är cool och kan lika gärna ha höet på ryggen! 

Hedvig med fölungen Hella som föddes i söndags 

Så fin! Passade ju bra att bildbomb med fölbilder på nordsvenska hästensdag! 

Så söt! 

Nisses katt Holger var också med och myste i fölhagen! 

Cherry tömkörs! 

Utsikten från kvällens tur. Det här var innan det började regna, men man ser ju att molnen ser ganska mörka ut! 

Bob i hagen i kväll, han är så fin! 

Så lik sin mamma Lemonaden i uttrycket här! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0