Midsommardagen!

Härligt ledig dag med lagom mycket gjort!

Blåst i dag men annars ganska fint väder, dock mycket insekter trots blåsten vilket är lite knepigt.

Lugn förmiddag och sen tog jag tag i lite stägsling. Har en hage som måste bli klar i helgen, men givetvis fattades det några stolpar trots att jag köpte ett häng nya i veckan. Mycket är gjort på hagen även om det är lite kvar, det blir morgondagens problem. 

Sen tog jag Cherry, Cizmet och Zayats i töm. Cherry tömkörde jag ut medan Cizmet och Zayats fick jobba i en tom hage. Sen ner till betet där jag tog Lemonaden i töm, trots att hon bara joggade lite lätt i töm så fick hon lite näsblod, hon frustade kraftigt så jag misstänker att något blodkärl gått sönder. Red även en sväng med Clarinett innan häst dagen av avslutad.

Dagens middag blev älgkalv med färskpotatis i ugn. Sen gjorde jag en jordgubbstårta med kolasås och lagom till den dök Linda upp med kompis. När de hade åkt så tog jag och Nisse en tur med bilen i skogen. Vi nattade mina hästar på vägen och sen körde vi en massa skogsvägar utan att se mer djur än en orrhona. Vi höll däremot på att fastna på en väg som var mer som en gammal kostig, men jag fick även lite inspiration till hästäventyr i sommar. Fanns många riktigt fina ridvägar!

En dag kvar på årets midsommarhelg!

Cherry ute i skogen! 

Lemonaden har fått ett nytt bett! Vilket inte syns på den här bilden... 


Clarinetts öron i skogen! 

Så här såg det ut bitvis på våran skogstur. Nisse har inte någon jeep, inte ens en fyrhjulsdriven bil. Men vi tog oss hem igen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0