Midsommarafton!

Då var det midsommar, bara ett halvår kvar till jul...

Midsommarväder kan man alltid lita på, 13 grader och blåst! Skönt för hästarna och skönt för oss som jobbade, dessutom lite regn på morgonen. Jag jobbade på dagen, kändes lugnt för att vara midsommarafton men när dagen var slut låg vi ändå lika med fjolåret så var nig ganska normalt ändå.

Efter jobbet åkte jag och kollade alla hästar och sen hade vi en lugn kväll hemma. Drack ett par cider, ingen orkade göra någon riktig mat så blev färdig potatisgratäng med kallskuret från charken på jobbet. Sen jordgubbar, glass och grädde till efterrätt. Ska försöka få till lite mer i matväg i dag. Men först stägsling och ridning!

Lite bilder från stona bete igår:
Chokladen, det är väldigt mycket gräs! 

Juliette, Grå, Clarinett, Lemonaden och Chokladen 

Ni kommer ihåg att Wasabi för mindre än en månad sedan inte gick att fånga och försökte anfalla mig? Det har verkligen vänt, just nu är hon i en period när hon gärna umgås med sin matte och ofta letar upp mig när jag är i hagen. Konstig häst det här! Men hon får ha grimma på sig ett tag nu... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0