Äntligen regn!

Så kom äntligen regn efter veckor av värme, torka och tryckande luft. Som det ser ut just nu så blir det inte heller 40 mm i morgon utan lite skurar den närmaste veckan.

Jag har jobbat i dag men tömkörde Cizmet innan jobbet. Sedan var det meningen att jag skulle direkt i väg för att tömköra och ha en lektion. Men de avbokade för att det hade börjat regna! Jag tyckte det var lite konstigt eftersom det varken var åska eller hällregn utan tvärtom äntligen lite bättre ridväder!

Så åkte hem och åt ostkaka som lättare mat och sen jobbade jag Musse i töm. Han var väldigt fin men alla knotten vaknade samtidigt så jag var alldeles prickig i ansiktet sen!

Man ser nästan hur gräset växer nu, bara i kväll har hagarna blivit grönare. Så skönt, men nu gäller det att se upp för fång!

Cizmet efter morgonpasset! 

Musse i töm! 

Grå uppskattade också väderomslaget! Hon är nu mer brun än Grå... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0