Semestertripp!

Igår var vi på en semestertripp, även om den egentliga anledningen till att vi åkte var för att hämta en tupp....

Började hos hästarna. Tog Chokladen lite lätt i töm i gräset, hon har u tappat en sko men jag har hittat skon så förhoppningsvis får vi på den igen. Sen vidare till det andra betet där jag först longerade Cizmet. Ville mest att hon skulle bli bekant med det nya stället och nya rutiner. Cizmet ville verkligen utmana rutinerna och drog ut genom grinden när jag sen tog ut Zayats.

Så det var bara att stoppa in Zayats igen, fånga Cizmet, laga hagen och sen nytt försök men med lite kraftfoder i en balja som muta för Cizmet. Hon har aldrig gjort så förut så jag vet inte vad som flög i henne. Men red i alla fall Zayats lite där nere på gården vid betet, hon var lite spänd och vi red väldigt lätt jobb.

Sen hem och byta om för att åka på tur. Första stoppet var på Åsbergets getgård där vi åt en väldigt sen lunch. Fint ställe där Nisse varit flera gånger men det var nu dock längesen. Sedan fortsatte vi till Bräcke och deras berömda glassbar. Faktiskt väldigt god glass och till vanliga normala glasspriser (glass är ju numera ganska dyrt), jag åt lakrits och mangoglass, mangon var suverän.

Sen vidare till Ammerön dit man måste åka färja, jag åkte ju färja på Vallsundet hela min uppväxt men nu är det ju lite speciellt att få göra det. Vi hämtade en tupp som Nisse skulle ha och sen tillbaka med färjan igen. Åkte på småvägar hem, åt på byn och sen runt för att kolla, mata och vattna alla djur, både egna och de som Nisse passar just nu. Fick kaffebesök så blev ganska sent innan det blev kväll. Men roligt med en semesterdag!

Nu ny dag och i dag mer häst på schemat!

Cizmet longeras! 

Zayats rids! 

Glassbaren i Bräcke! 

På färjan från Ammerön! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0