Mellanmjölksdag!

Mellanmjölksdag i dag, hyfsat flyt, inget jättedåligt och inget jättebra...

Började hemma med att stängsla om lite på gården och flytta om hästarna. Sen tvättade jag ett par täcken och kunde äntligen elda lite gammalt hö och rat som legat länge och väntat i torkan. 

Sen ner till betet. Började med att tömköra Wasabi, hon kändes lugn och harmonisk när jag började, det var hon inte i söndags, så bestämde mig för att tömköra ner till det andra betet. Oturligt för mig höll de på där med en traktor, de hamrade och grejade och Wasabi blev väldigt spänd. Hon är inte rolig när hon blir spänd... Det släppte inte, hon taktade, trampade och blåste hela vägen tillbaka. Försökte jogga bort det lite i korsningen vid betet men det gick inte. Jag hoppas på bättre arbete nästa gång.

Tog i stället Chokladen i töm och hon var fin och avspänd. Lemonaden longerade jag lite på gräset och satt sedan upp. Även hon hade sett lite spänd ut men ingen reaktion bör jag red. I morgon är planen att rida igen men lite mer ridning. Vi får se om planen håller! Red sist ut Clarinett som var så fin i galoppen! Hon har inte kunnat gå i låg, rund form med halsen ut i galoppen, men i dag kom det! Nu orkar hon inte så långa sträckor men det kommer, och känslan var magisk!

Sen hem och åt middag, även om jag stannade för en kaffekopp på vägen. Vidare för att ha en träning och sen tillbaka för att hämta Nisses transport. Eftersom jag tycker att det är så roligt att frakta runt på mina hästar så körde jag Lemonaden och Grå en sväng för skojs skull. Eller kanske inte...

Eftersom Grå har fått en skada som kommer ta tid att läka så har jag tänkt att betäcka henne. Helst vill jag betäcka med Nisses russ hingst, men hon visar ingen brunst! Egentligen skulle jag ha kört in henne till seminstationen för att ha mer koll, och större chans till dräktigt på semin, men det innebär höga kostnader som jag inte riktigt känner att jag vill ha nu. Dessutom är det sent på säsongen så känner lite panik över det hela.

Men i alla fall så tyckte jag i dag att hon lyfte svansen lite så tog och körde henne (och Lemonaden eftersom Grå inte vill åka ensam) till Nisses stall och kollade henne med hingst. Han hade två hingstar inne så jag ställde bara Grå i boxen bredvid. Hon var inte tydligt brunstig men lite intresserad och inte sur. Ska nog försöka kolla henne i övermorgon igen. Håll tummarna för att hon är brunstig då!

Spänd Wasabi! 

Chokladen är så fin i kroppen nu! 

Fast vi inte red så mycket i dag kunde jag inte låta bli att ta en öronbild! 

Efter ridning! 

Självklart måste man rulla sig när man kommer hem igen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0