Krogstråket!

Många år sedan jag var på stråket senast, igår gjorde vi en snabbsväng där på typ 45 minuter i regn...

Alltså vädret är lite knepigt nu, det regnar varenda dag men väderapparna verkar inte alls ha koll på det. Dessutom är det kvalmigt fast det bara är 15-16 grader. Inget riktigt semesterväder men jag vill inte byta med värmeböljan i Grekland!

Igår började jag med basjkirerna. Med Cizmet satt jag bara upp några gånger och red lite, ville kolla att det fungerade i den nya miljön och med annat underlag. Nu får hon vila tills det är dags för hemfärd om ett par dagar. Sen red jag Zayats men hon var väldigt spänd så mycket tid gick till att sitta upp, när hon blir spänd så märks det direkt på uppsittning en. Själva ridningen blev bara skritt runt träden. Förstår inte att hon ska bli så spänd men nu blir det någon dag med töm jobb så vi hittar varandra igen!

Sen tog jag Lemonaden i töm så hon fick testa nya skorna och så red jag Clarinett en sväng. Sen hem, fika och ombyte och sen åkte jag och Nisse till Östersund. Det är ju yran veckan där så väldigt mycket folk! Och bilar, och vi hade dessutom hästtransport!

Började med en sväng på Hööks där jag impulsshoppade en hjälm på rea! Jag behöver verkligen en ny vardagshjälm och nu var det halva priset på Back on Teacks mipshjälmar så blev en sån, hoppas att jag kommer vara nöjd med den. Sen ner på stan där vi lyckades parkera med transporten men en bit i från centrum. Vi fick in på Stråket och gick en sväng och kollade innan vi bestämde oss för att äta pulled porkburgare. Så gott!

Blev inget långt mys på stråket utan vi gick sedan vi ätit tillbaka till bilen, då i regn, för att köra upp på Jamtli där Föreningen nordsvenska hästen i Jämtland hade medlemsmöte. Så fika, diskussioner och en massa surr innan vi sedan åkte vidare för att hämta Nisses sto med föl på seminstationen. Hon stod där efter att igår hade blivit dräktighetskollad. Så glad att de var lättlastade i regnet, 22.30 åkte vi därifrån!

Blev sent innan vi var hemma och jag var trött så Nisse fick köra sista biten. I dag hade jag planer på förmiddagen men har ändrat dom eftersom det blev så sent igår. Ska greja lite med hästarna nu och sen ny road trip i eftermiddag! Såklart har det regnat nu fast det inte skulle göra det förrän i kväll!

Cizmet igår förmiddag! 

Maten på stråket, så gott! 

Som yngre och boendes utanför Östersund var jag alltid på yran. Den veckan var viktigast på hela året och vi var där både dagar och nätter. Ledde ponnyer på ponnyridning på dagarna och konserter på kvällarna. Ett av trans kännetecken är övergångsställena som målas i Jämtlands färger! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0