Frusna hjärnor!

Brukar säga att hästarnas hjärnor fryser när det är kallt, så känns det just nu!
 
Började ändå bra! -20 grader i morse, men efter att ha mockat en av lösdrifterna så kom några för att titta på Movie. Hon visade sin bättre sida och storasystern i familjen red henne så fint. Sen får vi se om det blir någon träff för dom, men skönt att visningen gick bra i kylan.
 
Red sedan Chokladen på banan, tömkörde Clarinett och longerade Grå. Sedan gav jag upp i kylan. Gjorde middag och sen blev mna lektioner inställda pga kylan så tog då och tittade på ett gäng avsnitt av Nattryttarna. Hade typ att välja på det eller bokföra, kändes ganska givet! Gick sedan ut för att mocka lite hos Nisse och sen till stallet.
 
Skulle longera Forzett, det hade hela dagen varit mycket spring i hagarna och när jag longerar henne så ser jag att Lemonaden drar ut ur sin hage!! Efter några varv kommer även Bob ut! Och innan jag lyckats stänga in Forzett på banan så har Lemonaden och Bob dragit in hos stona! Lyckas inte stänga in Forzett utan tappar henne med linan! Lite lätt panik!
 
Men lyckas fånga in Lemonaden och få ut henne och Bob ur hagen, och in i box. Hittar Forzett och fångar in henne, hon var ganska nöjd över att jag kom och räddade henne. Någonstans där kom Nisse som jag ringde in i panik! Men han behövde ju inte göra så mycket, utan det gick ju bra. En timme senare var hagarna lagade, hästarna nattade och allt ihopplockat. Lemonaden och Bob sover inne och jag hoppas att det ska vara lugnare i morgon. Och helst inte lika kallt!
 
Chokladen i solen!
 
Mycket rimfrost i dag!
 
Pigg Grå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0