Yrväder!

Riktigt busväder i dag, blåst och hästarna har farit runt som yrväder i hagarna!

Jag och Linda träffades på förmiddagen och red först ut med Clarinett och Bea. De har skor runt om och vi kunde rida på vägen och sen en massa trav på en skogsväg. Sedan red vi Chokladen och Juliette upp i skogen, snöpulsning och mycket snö på träden. 

Och sedan dagens viktigaste uppgift, vi släppte ut Bob till Lindas hästar. Inte den bästa lösningen men just nu blev det så. Han var i alla fall väldigt snäll att leda till hagen med tanke på att han knappt är ledd förutom lite i boxen! Sen i hagen har det väl gått ganska bra även om Juliette är ganska sur på honom än.

När det hade lugnat ner sig i hagen så tog jag och tömkörde Movie. Passade på att tömköra på vägen när det var ljust och helg, dvs mindre lastbilar ute. Hon var ganska laddad i blåsten men gick bra. Avslutade med att även jobba Grå i töm. 

Sen pizza till middag innan nattning av hästarna. Bob och Lindas hästars hage var lite trasig men alla hästar på rätt plats, och lugnt. Sen gjorde jag äppelpaj och tittade på mellon innan det blev ytterligare en koll av hästarna innan jag la mig. Hoppas att det fortsätter vara lugnt, trots blåsten! Den hoppas jag också lugnar ner sig till i morgon så jag kan ta alla oroshästar som jag väntat med i dag!

På väg ut med Clarinett! 

I skogen med Clarinett och Bea! 

På väg upp i skogen med Chokladen och Juliette! 

Snöiga blev vi! 

Bob utsläppt! 

Lilla Bob! 



Movie på gång! 

Så fin! 

Och ser så busig ut i blåsten! 

Clarinett blev trött av sin tur och la sig och vila sen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0