Februarisol!

Härligt väder i dag med, sol och några plusgrader. I dag hann även jag med solen innan jag åkte på jobbet.

Jag började med att tömköra Cizmet och lite mer ramlade polletten ner i dag, ett par gånger till så tömkör vi nog för fullt! Sedan red jag Zayats. Hon visste nog redan när jag skulle kliva upp vart jag hade tänkt rida och vad vi skulle göra. Jag satt upp nere vid stallet och inte på banan som jag gjort de tidigare gångerna jag ridit nu, hon hade svårt att stå still och när jag kom upp styrde hon direkt nosen mot den upptrampade slingan! Hon var riktigt på och väldigt pigg, på gränsen till lite busig men höll sig på mattan. Tror att hon nog hade förväntat sig att vi skulle galoppera på slingan som vi gjorde ganska mycket förra vintern, men i dag höll vi oss till trav. Men kanske nästa gång att det kan bli annat, roligt tyckte hon att det var och jag fick repetera bromsen ganska ofta!

Sen hann jag även gå en promenad med Movie innan jag åkte till jobbet. Efter jobbet så blev det kebab som är snabblagat och sen till stallet där Linda först red hoppträning och jag sen red dressyr med Chokladen. Nu ska jag ladda för ytterligare en dag på jobbet!

Cizmet i töm. Vi tränar på att kunna göra halt utan att vända runt och stoppa huvudet i min famn. Det kan ju vara mysigt men det är ganska opraktiskt med hästens huvud i famnen om man vill tömköra eller kunna sitta upp. 

Zayats på slingan! Fantastiskt väder! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0