Mörker!

Även om det ju har vänt med ljuset så är det mörkt både morgon innan jobbet och efter jobbet även när vi slutar tidigare på helgerna. Jag hatar mörkret och det är jobbigt att inte se hästarna i dagsljus!

I morse longerade jag Wildkickan, i dag kunde vi börja i skritt, helt lugnt i båda varv! Tycker att hon taggar ner och blir mer fokuserad för varje gång!

Efter jobbet och middag så red jag Chokladen och Lemonaden. Chokladen som var så övertaggad sist var bättre i dag, och bättre än väntat, medan Lemonaden var betydligt mer spänd än sist. Funderar om jag drog gjorden lite för hårt eller om det är något annat som stör henne. För något störde henne helt klart i kväll. Men det som var positivt var att vi ändå kunde göra lite travjobb och inga tendenser till tvång.

I morgon nyårsafton och sen nytt år och nya tag!

Wildkickan i morse, knappt ljust! 

Chokladen i mörkret i kväll! 

Lemonaden syns knappt att det är hon i mörkret! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0