Juldagen!

Ganska lugn dag även juldagen!

Jag och Linda träffades i stallet på förmiddagen och red ut med Juliette och Lillebror. Sen åkte hon på barnkalas för sin brorson. Jag longerade Chokladen, hon har vilat sedan lucia så nästan två veckor. Fick komma igång med lite jogg i lina.

Sedan lite fika och småpyssel nedan jag väntade in en ny häst som skulle komma. Ett 5årigt kallblod som ska ridas in, hon är tömkörd, påbörjad inkörning och sutten på vid något tillfälle, men inte helt enkel, har mycket energi och är nu hemifrån för första gången. Vilket hon verkar ta väldigt coolt.

När ägarna åkt så tog jag Grå i töm och red Lemonaden. Mer än två veckor sedan jag sist satt på henne, även om hon jobbas från marken brukar hon vara spänd när man inte ridit. Igår var hon öcen laddad, härjade i hagen innan och otålig att göra i ordning. Men det gick jättebra att rida, vi travade en del och hon var inte speciellt spänd!

Då kom Linda tillbaka till stallet och vi tog Iowa. Han har haft lite mer än tre veckor vila och nu är det dags att fortsätta inridningen. Igår longerade jag, och sen fick Linda repetera att stå vid pallen och hänga lite. Ska bli så roligt att se vad det blir av honom!

Middagen bestod såklart av julmat, köttbullar och prinskorv. Sen hade vi myskväll och tittade på ett par avsnitt av Historien om Sverige. 

I dag ny dag med en del inplanerat. Jag hoppas att det inte blir så kallt!

Lillebror på tur med Juliette 

Chokladen i lina! 

Nya hästen heter Wildkickan, vi får se om hon lever upp till sitt namn! Väldigt fin i alla fall! 

Det snöade och var grått och halvmörkt hela dagen igår. Grå flyter in i bakgrunden! 

Lemonaden innan ridning i sitt barbieschabrak! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0