Sommarpremieringen!

Årets sommarpremiering är avklarad och semestern är slut, dags att förbereda och ladda för hösten!

Tidig morgon och vi var först på frukosten klockan 6.30. Sen städade jag ur stugan medan Nisse började mäta och premieringen drog igång. För min del ganska lugn förmiddag, min elev visade sin ponny väldigt fint. Hon är bara 10 år men gjorde en utmärkt visning och fick mycket beröm av domaren. Senare startade hon i visningsklass, klass för barn där visaren bedöms, och fick 34 av 35 poäng, snacka om toppbetyg!

På eftermiddagen stod jag som utsläpp i ridhuset. När det var klart så chippade Nisse ett föl på Wången och på hemvägen ytterligare ett föl. Vi stannade och åt på Max på hemvägen och där var galet mycket folk, varför är det alltid det när vi äter, eller är det alltid det?

Nu är hästarna vattnade, pussade och nattade. Lemonadens sår tvättat men jag fick inte in Doris! Sjukt trött och i morgon är det dags för Ica igen, jag är inte redo för det!

Morgon på Wången! 

Ponnyekipaget laddar för visning, så fina och prydliga! 

Utsikt från utsläppet, nordsvenskar i ridhuset! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0