Sluttampen på sommar och bete!

Faktiskt regnfritt igår med, dock kallt och rått på kvällen, och nu på morgonen är det bara 7 grader. Så ingen högsommarvärme direkt men det går ju mot höst varken jag vill eller inte!

Efter att ha kollat hästarna igår morse så åkte jag och hade två lektioner på förmiddagen. Först visningsträning inför premiering och sen fick samma ponny gå ridlektion med lillasyster. Sen laddade jag om med lite fika innan jag tog mina hästar. 

Jag gjorde först klar hagen som det fattades lite på. Sen fick Wasabi jogga i töm och Lemonaden gå ut en liten tur. Hennes sår vätskar fortfarande men är inte svullet. Vidare ner till andra betet där jag red Zayats lite, för blött för något avancerat jobb men vi styrde runt buskar och för första gången sen hon flyttade ner på betena var hon avspänd att rida! Även Forzett fick longera lite, gör ytterligare ett försök att få igång henne nu.

Sen hem och fixade mat, ugnspannkaka, är lite mickel när vi inte har vatten men pump är beställd så är förhoppningsvis inte så långt bort nu!

Vidare i väg för lite träningar på olika håll. När jag kom hem på kvällen flyttade jag och Linda över stona till den nya hagen. Är sluttampen på bete nu, gissar kanske tre veckor till med bete innan det är dags att börja fodra. Det känns tungt eftersom de jag köper mest hö av inte gått in något hästfoder än! Men det löser sig nog!

Nu ny dag med 7 plusgrader och dimma!

Lemonaden på tur! 

Lite kraftfoder efter ridning! 

Zayats styr runt buskar! 

Betessläpp i skymningen med busiga hästar, svårt att ta bra bilder! 

Lemonaden, full av bus! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0