Slutar aldrig regna!

Såklart blev det hällregn i dag med! Ska det aldrig ge sig?

Men sol och sommar på förmiddagen. Jag rev en hage och lyssnade på fotbollsmatchen samtidigt, missade slutade men det gjorde ju inget för det slutade ju inte så bra. I stället jobbade jag hästar. Först Wasabi som fick jogga lite i töm. Sen var det dags för att börja Grås rehab och igångsättning. Det kan tänka sig att jag ångrar mig på detta och förlänger vilan men jag är nyfiken på hur benet ska reagera på lite belastning. Hon har vilat i nästan 3.5 månad, hon har ju inte haft boxvila utan gått i hagen som vanligt och rört sig en del, för hennes del är inte boxvila eller liten hage ett alternativ eftersom hon blir så sjukt stressad. I alla fall så sista veckorna ser man att hon rör sig mer frivilligt i hagen och rör sig lättare, hon ställer inte det benet framför sig längre och en del av svullnaden och gallorna har gått ner. En galla hade hon ju haft under mer än ett eller ett par år innan skadan. Men jag har inte ultraljudat benet så jag vet ju inte egentligen. Min plan är en försiktig igångsättning, ha stenkoll på benet hur det reagerar och sen eventuellt ultraljud innan jag börjar trava. Vi får se. I dag tömkörde vi en kvart på grusvägen. Jag tänker fast, hårt underlag nu i början och avsuttet. 

Sen red jag ut en liten sväng med först Chokladen och sen Clarinett. Med Clarinett träffade vi en stillastående lastbil och en parkerad grävare, de ska laga vägen i morgon, så det blev ganska mycket miljöträning.

Sen middag och i väg på en lektion. Under tiden jag hade den öppnade sig himlen och det hällregnade! Jag var helt genomblöt, resten av kvällens träningar flyttades fram, de skulle också rida på gräs, och jag åkte hem för att torka! Under tiden jag torkade skrev jag fakturor.

Sen gjorde jag ett ryck och målade lite på stallet, bara en boxfront kvar på framsidan nu. Sen blir det jobbigare för då kan jag inte stå under tak och kan inte måla när det regnar. Jag och Linda nattade hästarna sen och så avslutades kvällen med bokföring och inlämning av momsrapporten. Skönt att den är gjord men nu får det gärna bli finväder på riktigt, nu är mina regnsysslor snart slut!

Wasabi! 

Grå arbetar fint uppför backen

Efter jobb! 

Pigga öron på Chokladen! 

Clarinett i skogen! 

Och miljöträning med en parkerad grävare! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0