Redan augusti!

Redan augusti! Får lite lätt panik över det och över att det nu är mörkt vid 23 tiden på kvällarna. Jag hatar mörker!

Regnat till och från hela dagen, ganska mycket har det blivit så allt är blött. Ska komma lika mycket i morgon... Jag började dagen med Wasabi, longerade henne lite för att se hur hon såg ut efter sin tappsko och hälta i samband med den. Nu såg hon helt fräsch ut. Sedan red jag ut en lättare sväng med Clarinett och joggade Lemonaden i töm så de skulle få röra på sig efter gårdagens massage. Dagens konstigaste grej var när jag hade ridit typ 5 minuter på Clarinett blir hon irriterad som om det var en broms på rumpan. Jag vänder mig om och skickar i väg den, och samtidigt som jag gör det så ser jag att det är en liten ödla! Vart kom den i från? 

Vidare i väg på två lektioner som vi flyttat om flera gånger efter prognosen, nu hann vi nästan klart innan regnet kom men jag hann bli blöt såklart trots regnjacka! Upp på byn för att tanka bilen och handla, och panta all pant i bilen. Hem fixade mat och sen ner till hästarna igen, tog Zayats i töm innan Linda kom och vi red ut en sväng med Chokladen och Juliette. Vi avslutade med att Linda hjälpte mig att putsa lite på Bobs hovar, han är verkligen snäll, och sen kaffe och surr lite för länge som vanligt!

Clarinett på väg hem, utan ödla! 

Lemonaden fick jobba i gräset

Zayats också! 

På tur med Chokladen, och Linda och Juliette. Regnkläderna är på men vi klarade oss ganska bra ändå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0