Morgonpromenad!

Blev en lång dag, speciellt som jag var ute och fångade en häst 5.10 i morse...

Vaknade av två gnäggningar och att Nisses hund skällde. Tittade ut och allt såg lugnt ut, tills jag hörde hovklapper på vägen! En häst hade ramlat ut och travade på vägen! Snabbt ute och hämtade hem honom, då var han bakom grannens hus! När han var placerad i stallet så var det inte så stor mening att sova, men slappade i alla fall lite i sängen.

Tog Zayats i töm, höll till i hagen där mina ston gick och där var det riktigt bra att hålla till. Hoppas att det håller i sig efter morgondagens regn. Sedan i väg på jobbet och efter jobbet snabb middag innan jag och Linda träffades på betet. Vi red ut en lugn sväng med Juliette och Chokladen och sen tog jag Wasabi i töm. 

Skulle ha träning men tjejen hade haft en svårfångad häst och var sen. Jag hann måla ganska mycket så nu är det bara lite kvar att måla på stallet. Dock har jag ju mer dom ska målas.... Hade träningen, tyvärr hann det bli mörkt innan vi var klara och jag blev varse om att det är dags att fixa lyset på banan. En av tre lampor lyser men nya ligger och väntar! 

Blev sent innan jag var klar, anmälde mig till ett par tävlingar och nu ska jag försöka sova. Hoppas på bättre sömn i natt! 

Zayats i morse! 

Chokladen innan ridningen i dag! 

Öronbild! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0