Mer oväder!

Ovädret fortsatte igår, och även om jag tycker att det varit mycket här så ser man ju på nyheterna att det finns de som drabbats värre! I Åre är det ju en å rakt genom byn och utanför Hudiksvall tippade ett tåg, och väldigt mycket översvämningar överallt!

Jag började, dumt nog, igår med att laga lite på min väg. Grävde igen de värsta hålen som var svårt att köra förbi. Det var dumt för sen blev det ogjort igen.

Ner till hästarna och tog Zayats i töm. När vi började var drt sol, lätt duggregn och en massa broms. Men vi hann knappt komma igång så öppnade sig himlen. Enorma regndroppar! Eftersom jag redan var blöt så longerade jag Forzett lite också, samma sak där, började med ganska lugnt regn men blev hällregn!

Innan jag gav upp helt så testade jag att måla lite på stallet, under tak men vi får se om det torkar. Min väg hade så klart regnat sönder igen. Hem för mat och bokföring, lämplig sysselsättning i detta väder. På kvällen tänkte jag rida men det var stormvindar och bitvis fortsatt regn. Lyckades i alla fall tömköra Clarinett lite när det inte regnade utan bara blåste. Vilket skitväder!

I dag ska det vara uppehåll men blåser rejält nu, även om det är bra för att torka upp så får det gärna lugna sig så det går att rida lite!

Zayats fick på sig flugpannbandet för det var så mycket broms, det kändes rätt onödigt sen... 

Inte helt nöjd Forzett i regnet! 

Clarinett på kvällen! 

Grå med kompisar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0