FNHs hästdag!

Igår lämnade vi hoppningen och fortsatte semestern med nordsvenskar, och jag hann även med lite dressyr också.

På morgonen sa vi hej då till alla i Vråka och körde mot Linköping. Där hade FNH, Föreningen nordsvenska hästen, en hästdag med hästar som visades vid hand och kördes på en draglagsbana (dvs i skogen), och även uppvisning av körning och ridning. Jag tappade intresset efter någon timme och åkte till Mantorp och tittade på Lag-SM i dressyr en stund i stället. Hittade även en galen rea på travshopen där. 

Hann se några hästar på draglagsbanan innan vi letade oss till hotellet, tror att jag körde samma gata fram och tillbaka tre gånger innan vi kom rätt. Väl framme hann vi bara byta om så skulle vi i väg på årsmöte och fullmäktigemöte och efter det middag. Allt låg egentligen nära varandra men med bil var det lite krångligt att köra runt, och hitta parkering. Men tillbaka på hotellet igen vid midnatt. 

Nu laddar vi för hotellfrukost och hemresa! Jag saknar mina prinsessor hemma och är taggad att komma igång med dom igen! 

Körning på hästdagen

Dressyr på Lag-SM

Frånspänning på draglagsbanan 

Från Gamla Linköping där vi passerade igår på väg till och från årsmötet 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0