Avgrävd väg!

Tänk att det måste regna varenda dag! Igår var det varmt och sol, men kom ändå hällregn!

Jag var på betet redan 6.30 igår morse, detta eftersom vägen skulle grävas av och jag ville hinna dit innan. Så här med facit i hand hade jag kunnat vänta ett par timmar till men det visste jag ju inte då. Så jag åt frukost där och sen byggde jag upp en hage, sista plätten som är obetad nu. Blev inte helt klar med hagen då det givetvis fattades lite material på slutet.

Sen började jag med Lemonaden, hon hade skaffat sig ett sår under natten. Inte stort men vätskar mycket, jag red i alla fall ut en liten kort och lätt sväng med henne (är ju vad vi ändå gör just nu) för att hålla nere svullnaden. Efter henne red jag ut Clarinett som fick galoppera i backarna, den vägen var faktiskt mycket torrare än jag hade trott även om det på ett ställe var en liten minibäck över vägen. Även Chokladen, med Grå som handhäst, fick gå en bit uppför backarna men då i skritt.

När jag åkte ner till Zayats och Forzett så öppnade sig himlen! Sån tur att jag satt i bilen och kunde vänta ut det lite för det kom verkligen oväntat. När det hade lugnat sig så tog jag Zayats i töm där vid betet men det är fortfarande väldigt blött så Forzett fick vara. Jag fick besked om att det återigen gick köra på vägen, de hade bytt trumma över bäcken där det var hål förra veckan, så jag åkte upp på gården och målade en vägg på boxarna i stället!

Sen middag och så i väg på lektioner, och även en tömkörning och en lastträning! Hemma igen hjälpte Linda mig att tvätta såret på Lemonaden igen och sen nattning av hästarna.

I dag hoppas jag att vi slipper regn, himlen är i alla fall blå just nu!

Lemonadens sår innan tvättning litet men vätska! Sitter dock bra till långt från leder. 

Grå och Juliette har morgonvila! 

Lemonaden har fått ett nytt pannband, köpt billigt begagnat, men hon hade svårt att stå still för fota det

Från Lemonadens tur

Clarinetts tur, inte lika soligt! 

Chokladen på väg uppför backarna 

Grå på släp! 

Och hällregn i bilen en liten stund senare! 

Zayats! 

Det blir i alla fall skillnad där jag målar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0