Veterinärdagar!

Mycket veterinär nu. Igår var jag till kliniken med Movie för återbesök och i dag på förmiddagen är det några hästar som ska vaccineras.

Igår började jag med att jobba Clarinett lite i töm, sen åkte jag och hämtade transporten och så hjälpte Nisse mig att lasta Movie. Sen åkte jag själv med henne till klinken, jag var i väldigt god tid för en gångs skull! Själva besöket hos veterinären gick snabbt, hon är nu helt fräsch och får sättas igång ytterligare. Sen tog det en stund för mig att lasta henne ensam men till slut kom vi i väg hem.

När vi var hemma igen så hade Nisse beställt pizza med sonen så middagen gick snabbt och enkelt. Jag körde tillbaka transporten och sen träffades jag och Linda i stallet. Vi hann precis rida en liten sväng i skogen med Zayats och Juliette innan mörkret. 

I dag ska några av hästarna vaccineras så det är ju bara att sätta fart! Jag hoppas att de sköter sig så allt går bra! 

Riktigt härligt väder igår med många plusgrader och sol! Men Trassel var ändå sugen på att gå in... 

Strax före 20 och fortfarande ljust! Zayats och Juliette uppe i skogen, och mycket snö att pulsa i! 

Självklart måste man rulla sig när man blivit svettig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0