Mer aprilväder!

Aprilväder igår med, motivationen var inte på topp när jag skulle upp morgonen och det snöade...

Jobbade heldag på Ica, lön och valborg då ganska bra fart och vi var dom vanligt en kort. Efter jobbet och lättsam mat så tog jag Movie i töm ute på vägen, hon fick gå skänkelvikning fram och tillbaka över vägen och jobba lite lätt på volt vid infarten, ett ganska lätt jobb men hon ska jobba i dag med.

Sen tog jag upp Cizmet på banan, longerade lite och gjorde lite uppsittningsträning efter incidenten dagen innan. Tanken var att sitta upp men jag fick lägga fokuset på att hon skulle stå kvar stilla när jag ställde mig i stigbygeln. Så hon var nog lite spänd även om det inte syns på henne, upplever henne som väldigt känslig. Men efter ett antal gånger upp i stigbygeln så stod hon lugnt kvar så får vi fortsätta en annan dag.

Nu ny dag med mycket på agendan, jag som skulle ta det lugnt den här helgen, så bara att sätta fart! 

Vår blött och skitigt men också ljusa kvällar och hopp om grönska! Movie nere på vägen igår! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0