Långfredagen!

Blir en ganska tråkig påsk i år då jag, i vanlig ordning, jobbar och även Nisse jobbar en del, och dessutom har ingen av oss pengar just nu så det blir ganska sparsamt firande. Jag har ju dessutom dragit på mig en förkylning men är betydligt bättre i dag så snart frisk igen!

Morgonen började med nysnö och jag var ganska seg och opepp så tog både Zayats och Wasabi i töm innan jobbet. Zayats börjar komma till ro och arbete i tömjobbet nu så det börjar bli roligt att jobba henne där. Wasabi var på ett jäkla humör och försökte både bita mig och dra i luvan på jackan på väg upp till banan, var kanske tur ändå att jag inte red. Humöret satt i när vi började jobba men släppte och sen bkev hon i stället väldigt fin.

Sen Ica där det som väntat var ruchigt, även om det lugnade sig sista timmarna. På hemvägen stannade jag och tömkörde en ponny och longerade en ungponnyhingst. Sen hem och fixade middag, och till stallet och red Clarinett. Vi dressyrade och det blev väldigt mycket galoppjobb.

Nu är jag trött och ska försöka ladda om för i morgon!

Zayats i töm i morse 

Wasabi, inte lika smickrande bild 

På väg till jobbet, strax bortan för Nisse, var vägen full av rådjur! Fick det till 9 stycken! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0