Vaccination!

Igår var det dags för vaccination av nästan alla hästarna, skönt att ha det gjort!

Eftersom Chokladen inte gillar sprutor så hade jag ett lite speciellt upplägg för henne. Longerade henne först, sen efter fick hon Domosedan och jag borstade och masserade lite så hon skulle varva ner. När veterinären sen kom var hon trött och det gick bra att få spruta, trots hennes känsliga skinn och skeptisk till veterinärer... Så det var skönt att det gick bra, även de andra hästarna gick bra att ge.

Sedan var det bara att fika, byta om och åka på jobbet. Efter jobbet åkte jag i väg och hade en lektion och sen nattning av hästarna. I dag har jag planerat in massor att göra när ändå de flesta av hästarna ska vila. Misstänker att jag ändå inte kommer hinna med hälften... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0