Häst i Balans!

Så intressant och rolig dag i dag! Trots att det regnar och mina hästar snart måste simma i hagarna...

Upp tidigt i morse och fixade hästarna, sen ner till Sundsvall och plockade upp Ulrika, som brukar massera mina hästar, som kom med tåget. Sen åkte vi till Söderhamn där det var kurs för Nolberga häst klinik, alltså veterinär Annelie Hellström som jag velat lyssna till länge.

På förmiddagen var det teoretiskt och på eftermiddagen var vi i ridhuset och tittade på tre olika hästar. Temat var hästens balans och jämvikt, hon pratade om förebyggande träning och hästens hållning. Väldigt intressant, och mycket samma tänk som jag har även om hon hade dragit det ännu längre. Ett bra citat från dagen var: "hästen ska bli kär i din hand"

Förutom Ulrika som sällskap i bilen så träffade vi även Sara som jag tränar för där. Så roligt att träffa lite folk också. När jag lämnat av Ulrika på tåget igen så åkte jag på Jula och köpte ny belysning till ridbanan och lite annat bra att ha. Sen hem och nattning av hästarna!

Intressant dag, nu hoppas jag på uppehåll i morgon så jag kan jobba lite med hästarna!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0