Dressyrtant!

Den här dressyrtanten har hoppat i dag! Visserligen bara ett sockerbitshinder, men med två olika hästar! Och med dressyrläder...

Jag började dagen i stallet och tog först Kayden i töm och red sen Clarinett. Fick lite feeling och hoppade henne över sockerbitshindret som stod framme några gånger för att få igång galoppen. Har inte hoppat henne på flera år eftersom hon har en tendens att tappa sin matte efter hindren, i dag var det dock lugnt på den fronten trots dressyrläder. Jag är också glad att Doris väntade med att klättra upp och ner för lyktstolparna tills vi hade hoppat klart och i stället jobbade med fattningar ur skritt, Doris tog all Clarinetts uppmärksamhet! Vi travade även över höga travbommar som jag ju bestämde att vi skulle jobba med när jag tömkörde i fredags.

Sen i väg på jobbet, fikade lite efter och sen träffades jag och Linda. Hon skulle hjälpa mig att filma Movie, så jag red henne och tog då och hoppade sockerbitshindret även med henne! Kanske kommer jag igång med hoppningen igen? Linda hjälpte även mig med Forzett, hängde i skritt och satt lite på henne stillastående. Hon tycker att det är lite onödigt att gå med den där klumpen på ryggen men var ändå bättre i dag.

Sen rullade vi ut en bal och öppnade en annan, nattade hästarna och tog in katten, och sen blev det tacos resten av kvällen! I morgon väntar en, vad jag tror, väldigt intressant och rolig dag! Men tidig morgon! 

Doris klättrar i lyktstolparna på banan! 

Tog några bilder på Movie också. Hon är så fin! 

Tog visst och anmälde mig till en kurs på SLU i vår också! Hur ska jag komma ihåg att jag anmält mig till den i januari? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0