Sadeldjungeln!

Jag har gett mig i jakt på en ny sadel. I första hand till Chokladen som är mest panik som behöver, men även Clarinett skulle behöva en dressyrsadel, plus att Linda letar sadel till Juliette. Har flera på gång som jag ska få testa, men började lite igår och jag är redan uppgiven! Misstänker att det kommer bli som det brukar bli, att jag inser att den sadeln jag vill ha är ändå för dyr för mig...

Innan jag började testa sadel igår så tog jag Kayden i töm. Sen red jag Clarinett i den dressyrsadeln jag har hemma på prov. Första travstegen var fantastiska och första galoppen också bra, sen åkte sadeln fram och allt fantastiskt försvann. Nu hoppas jag att sadeln åkte fram för att den var lite för smal, och inte för att sittpunkten är för långt bak, och att den sadeln jag ska hämta i kväll, som är samma modell, är bredare. För jag trivdes i sadeln, men jag är skeptisk till att det kommer fungera... 

Sen jobb och efter jobbet och middag så var det Chokladens tur att testa två sadlar, valde att rida i samma som på Clarinett men med liten padd. Men det fungerade inte alls, kändes som jag satt på bogarna, och dessutom högt över henne, men maken som är problemet med nuvarande sadel var i alla fall fri... Vi får testa vidare!

Nu ny dag, och nya sadlar att hämta upp och testa!

Sadeln på Clarinett innan ridning

Och efter ridning... 

Chokladen efter ridning

Och så bästa Doris på musjakt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0