Måndag!

Måndag igår igen och Ica-jobb!

Jag longerade Movie på morgonen innan jobbet hon fick gå över höga travbommar och hoppa ett sockerbitshinder. Sen efter jobbet, och en hamburgare till mat, så var det dags för Forzett. Min plan är att lägga extra energi på henne nu och målet är att kunna "rida" på henne den här veckan. Inte rida som i att rida på långtur, utan att kunna rida några meter runt pallen typ. Men vi får se hur det går!

Det var lite oroligt igår kväll bland hästarna, när jag kom dit höll Linda på att göra i ordning Juliette som var lite uppstressad, sen sprang hästarna i hagarna, Bea gnäggade efter Juliette och det var lite rörigt. Först ville Forzett inte riktigt bli fångad eftersom jag hade pannlampa, men det löste sig och även om hon var lite spänd att göra i ordning så var det ganska lugnt. Tills vi skulle gå in på banan och det var en annan häst där! Det var tydligen väldigt konstigt och hon lyssnade inte jättebra när jag longerade men det gick bra att sitta upp, stå i stigbygeln och det jobbet. Tycker jag är väldigt positivt, att hon kan vara spänd men ändå spänna av i det jobbet! Sen var det ändå läskigt att gå ner från banan med Juliette. Vi har ju lite att träna på!

Nu ny dag och nya utmaningar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0