Äventyr!

I kväll är det kallt med minusgrader men i slutet av nästa vecka ska det bli varmt igen!

I morse hade jag två äventyrslystna flickor på rymmen, de hade lyckats fastna (trodde jag i alla fall då) och fått upp två stolpar. Fångade in, lagade och allt var lugnt, även när Nisse åkte förbi på dagen. Hann rida dressyr med Clarinett i alla fall innan jobbet. 

Men efter jobbet, när Linda och jag skulle skynda oss att rida innan mörkret så var de ute igen. Nu blev det ny hage där jag precis Gått igenom strömmen och förhoppningsvis sitter stolparna bättre, de hade i förra hagen fått upp precis de stolpar som jag nyligen satt dit. Nu hoppas jag att de håller sig kvar!

Vi  red i alla fall ut med Bea och Movie och hann innan värsta mörkret. Och sen gjorde Linda sista sadelsvängen för den här gången och testade två sadlar på Juliette medan jag longerade Wasabi. Sen nattning av hästarna och efter det varma mackor till kvällsfika! 

Man blir tydligen trött av nattliga äventyr! 

Doris gjorde en dum grej i kväll och höll på att fastna... Men tog sig som tur var loss och ner! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0