Doris-dag!

I dag har Doris fått stå i centrum, men det blev kanske inte riktigt som hon hade önskat ändå?

Uppe tidigt i morse så jag hann fixa hästarma, och stoppa in Doris i buren och åka till Sundsvall och Djursjukhuset! Det var dags för kastrering och chippning av Doris! Hon är ju inte så van att åka bil, har bara åkt hem som liten. Men hon var så lugn på väg ner, de första 6 milen sa hon inte ett pip så jag hoppade högt när hon mjaoade första gången!

Lämnade henne på Djursjukhuset och åkte till Birsta själv. Men vad gör man i Birsta klockan 8.00 på morgonen? Ica hade öppet så fikade där, sen gick jag på Jula och Biltema och köpte på mig ett gäng lampor, så nu har jag lite att göra framöver! Köpte en fodersäck på Granngården och sen hängde jag på låset när Hööks öppnade! Blev ändå bara ett par handskar och en halva priset-grimma, är ju inte så tät just nu, inte nu heller! Gick ett varv på Birstahuset innan de ringde och Doris var redo att hämtas!

Så skönt att få åka från stan, jag är verkligen ingen stadsmänniska och jag hatar att köra i stan. Hemma igen blev det mat och sen lite hästjobb då både Wasabi och Grå fick gå i töm. Sen lite fika innan nattning av hästarna och sen kopplade jag på transporten inför morgondagen. I morgon väntar skoning och heldag med hovis!

Nu hoppas vi att Doris slipper komplikationer, hon har redan tagit av sig tratten två gånger! Det kommer att vara tomt när hon inte är ute de närmaste dagarna, men jag tror att hon myser på bra inne också!

Grå i mörkret! 

Inga bilder på Doris i dag men här är en favoritbild sen i somras! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0